Dit weekend had ik op vrijdagavond gekozen voor de stratenloop in Sleidinge.
2 jaar geleden liep ik hier voor het eerst en ik moet zeggen dat ze daar een prachtige omloop hebben.
Het spaarbekken in Sleidinge word daar speciaal opengezet om over te lopen.
2 km lang op een verhoogde dijk tussen het water.
Ze kunnen hier wel zeggen dat ze één van de mooiste parcours in Vlaanderen hebben, maar de wind kan er ook een serieuze rol spelen.
Ik koos er net zoals 2 jaar geleden voor de 9 km en kon deze vlot winnen in 30'40 (18km/h).
Achteraf gezien was dit niet nodig aangezien de 2e in de wedstrijd toch een dikke 2' verderop zat en had ik beter de krachten kunnen sparen voor de wielerwedstrijd in Oosteeklo die gepland stond op zondag.
Maarja ik wou als eens zien wat het verschil was met 2 jaar geleden toen ik doodop over de eindmeet kwam.
2' verschil dus met 2 jaar geleden en nog een pak frisser aan de aankomst.

Zaterdag ging ik met de fiets kijken naar de Stratenloop in Liedekerke. Een 30 km langs de dender.
Mijn ouders kwamen met de auto naar daar.
Eens ik aangekomen was, was de zin er wel om te lopen en aangezien ik die dag nog niet had gelopen en de schoenen nog in de auto stonden van de dag ervoor ging ik toch van start op de 5 km.
Er was ook een 10 km maar de dag erna stond de koers op het programma en we hadden de dag ervoor ook al een 9 km wedstrijd in de benen.
Aan de start samen met Dieter Roelandt en nog wat andere atleten van Vs.
Het parcour was niet te onderschatten.
De 1,5 km geleidelijk omhoog om dan op 300m tijd terug beneden te zijn en langs smalle bospaadjes terug te keren naar de start.
2 ronden voor ons.
De start ging vrij rustig en ik kon samen met Dieter meteen een klein gaatje slagen op de rest.
Na de 1e ronde versnelde ik op het stuk omhoog , dieter liet een gaatje en stopte daarna met pijnlijke kuiten door de halve marathon de week vordien.
Ik wist niet dat hij gestopt was dus ik hield het tempo strak tot aan de eindmeet en won de wedstrijd in 16'35.
Daarna nog terug met de fiets naar huis teruggekeerd en zo hadden we er alweer een goede training opzitten.
Diezelfde avond stond het feestje van clubmakker Thomas de Bock op het programma, en dat zullen we geweten hebben....

Zondag de koers dan in Oosteeklo.
De eerste ronden toch wel wat afgezien door het laat gaan slapen en vroeg opstaan e.d...
Half koers dan toch het ritme gevonden maar het eindigde alweer in een massasprint.
Daar kon ik inderdaad zien dat ik nog niet goed uitgeslapen was aangezien ik de eindmeet 200m te vroeg inschatte en mijn sprint dus eigelijk al gereden was als de andere nog moesten beginnen.
Toch nog 16e en een goede training.




Laat een antwoord achter.